Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 199035
تاریخ انتشار : 13 دی 1395 14:30
تعداد بازدید : 673

گونه شناسی برخورد مخاطبان قرآن با تاکید بر تفاسیر المیزان و نمونه

نام دانشجو: محمد دادسرشت، رشته: دین و رسانه، استاد راهنما: دکتر سعید امیرکاوه، تاریخ دفاع: تیر 1395،

چکیده

امروزه ارتباطات اجتماعی و رسانه‏ها یکی از مهم‏ترین حوزه‏های مطالعاتی است. ارتباط حداقل از سه رکن پیام‏فرست، پیام و دریافت‏کننده تشکیل شده و به جهت آنکه حداقل یکی از ارکان ارتباط مخاطب است، موضوع مخاطب‏شناسی و مطالعات پیرامون آن بسیار مهم است. در این عرصه یکی از مسائل مهم، شناخت گونه‏های برخورد مخاطبان با پیام رسانه‏ای است. چرا که آگاهی از چگونگی برخورد با پیام در ساخت پیام و نحوه و میزان تاثیرگذاری آن موثر است. نوشتار حاضر نیز در صدد بیان گونه‏های برخورد مخاطبان قرآن در زمان نزول آیات الهی است. زیرا قرآن را مصداق تمام رسانه دینی جهت الگوگیری دانسته و بر آن است که مدل‏های استخراج شده از قرآن راهگشای رسانه دینی است. یافته‏های این پژوهش که به روش اسنادی با رویکرد توصیفیتحلیلی صورت گرفته، حاکی از آن است که برخوردها در نوع کلی خود به دو گونه پذیرشی و غیرپذیرشی تقسیم شده و و برخوردهای غیرپذیرشی نیز به دو گونه صریح و غیرصریح دسته‏بندی می‏شود که هر یک از این موارد؛ خود دارای گونه‏های متعددی هستند.

کلمات کلیدی: قرآن، گونه‏شناسی، برخورد، مخاطب.

ثبت شده توسط : مدیر سایت

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.