Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 199034
تاریخ انتشار : 13 دی 1395 14:27
تعداد بازدید : 407

بایسته های مسابقات تلویزیونی در آموزش مفاهیم دینی به نوجوانان

نام دانشجو: علی نصرتی، رشته: دین و رسانه، استاد راهنما: دکتر عبدالله متقی زاده، تاریخ دفاع: مهر 1395،

چکیده

در این پایان نامه با نگاه ارتباطی، بایسته های عناصر ارتباطی مسابقه:  فرستنده (برگزارکننده مسابقات)، چه چیزی را (پیام و مفاهیم دینی)، از چه کانالی (تلویزیون)، به چه شیوه ای (مسابقه)، به چه کسی (مخاطب نوجوان)، برای انتقال مفاهیم دینی از طریق تلویزیون موردبحث و بررسی قرار داده شده است، دقت در بایسته های زیر در امر آموزش مفاهیم دینی به نوجوانان مؤثر خواهد بود:

 در برگزاری مسابقات انتخاب مجری در مسابقه و اعلام موضوع مسابقه، اعلام منابع و مدارک مسابقه ، تعیین سن شرکت کنندگان، بیان نحوه ی برگزاری مسابقات، محتوای مفید و کاربردی در جهت بالا بردن معلومات دینی، اهدای جایزه، بیان نحوه ی برگزاری مسابقات و دکور و مکان مناسب برای مسابقه باید دقت بیشتری گردد، همچنین مسابقاتی که برای آموزش مفاهیم اخلاقی، هنجارهای رفتاری و مفاهیم اعتقادی تولید می شوند بهتر است آموزش ها از روش های متنوع همانند این پارامترها طراحی شود: 1- روش تمثیل 2- آموزش به شیوه عکس العمل مناسب 3- آموزش به شیوه پرسش و پاسخ 4- آموزش به شیوه رفتاری نه تنها رهنمود گفتاری 5- استفاده از وسایل کمک آموزشی در مسابقه 6- استفاده از شیوه عینی و تجربی در امر آموزش 7- آموزش به شیوه نمایش خود عمل 8- روش تشویق؛ و همچنین قالب مسابقات ترکیبی بدنی فکری-معلوماتی در آموزش مفاهیم دینی به نوجوانان، که با ویژگی های دوره نوجوانی همخوانی بیشتری دارد به عنوان نمونه ای مناسب در جهت تولید مسابقات دینی از طریق تلویزیون پیشنهاد داد. که اگر طراحی سؤالات یک مسابقه به همراه اجرای صحیح آن توسط مجری و عوامل دیگر برنامه به درستی صورت پذیرد نتیجه ی بهتری در امر آموزش مفاهیم دینی خواهیم گرفت و ان شاءالله با تولید چنین مسابقاتی مفاهیم دینی در نوجوانان نهادینه و به عمل آن ها در زندگی منجر خواهد شد.

واژگان کلیدی: مسابقات، تلویزیون، مفاهیم دینی، نوجوان، آموزش

ثبت شده توسط : مدیر سایت

نظر شما



نمایش غیر عمومی

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.